Уроки 5 клас

                             Урок 1. Множення десяткових дробів.


     Любі учні. Ви повинні знати правила і властивості множення десяткових дробів,  розв'язування текстових завдань, що передбачають застосування вивчених знань, відпрацювати навички виконання множення десяткових дробів сумісно з додаванням і відніманням.


Це відео допоможе вам :   https://youtu.be/LycXUoWNU9c
Вам треба виконати такі завдання


№ 1044 (3,4), № 1045(2).



                            Урок 2. Множення десяткових дробів.

      Засвоїти правила множення десяткового дробу на 0,1; 0,01 і т. д.; і множення десяткового дробу на 10, 100, 1000 і т.д.

Відео вам на допоможе :  https://youtu.be/rRP6SlPnads





             Урок 3,4.  Ділення десяткового дробу на
                                 натуральне число.


         Вивчити правило ділення десяткового дробу на натуральне число; ви повинні навчитися застосовувати це правило в різних ситуаціях ділення десяткового дробу на натуральне число.
     Подивіться відео  https://youtu.be/Ev40q8xQwF8


     У зошиті вам треба виконати такі завдання: № 1064, № 1066, № 1079.



              Урок 5,6.  Ділення десяткового дробу на
                                      натуральне число.

      Ви повинні навчитися застосовувати  правило ділення десяткового дробу на натуральне число в різних ситуаціях .



Розв’яжіть ось такі рівняння :
1) ( х + 3,2) · 4 = 15,2
2) 9,84 : (х – 1,7) = 8
3) 3,4 – 90х = 1,6
4) 5,06 + 12х = 29,72
5) 12у + 14у + 4,2 = 12.


Урок 7.  Ділення десяткового дробу
                на розрядну одиницю.

           Вивчити правило ділення десяткових дробів на 0,1; 0,01 і т. д.  та на 10, 100 і т.д.; відпрацьовувати навички використання названих вище правил під час розв'язу-вання задач, що передбачають виконання ділення десяткових дробів.

      Подивіться відео : https://youtu.be/R2rZg2xn49I
            або   https://youtu.be/6q1oyPIBGso

      

         Висновок. Отже,щоб поділити десятковий   дріб на                  10,100,1000  і т.д., треба перенести кому в цьому дробу на стільки цифр ліворуч, скільки нулів стоїть після одиниці в дільнику.


             Подивіться відео : 
   

      Висновок. Отже, щоб поділити десятковий дріб на 0,1; 0,01; 0,001, треба перенести кому в діленому на стільки цифр вправо, скільки їх після коми в дільнику.



   А тепер повчальна фізкультхвилинка  

У зошиті вам треба виконати № 1082, № 1085.



       Розв'язуючи перераховані різнопланові завдання, Вам треба :
1) треба правильно використовувати вивчені правила й окремі їх випадки під час виконання обчислень;
2) ділення десяткових дробів серед інших арифметичних дій із десятковими дробами виконується майже так, як дії з натуральними числами, тому форма запису і спосіб обчислень майже не зміниться;
3) арифметичні дії з десятковими дробами є лише інструментом для розв'язування інших задач (текстових, рівнянь і т. д.)




Урок 8 , 9.  Ділення десяткового дробу 
на десятковий дріб.


     Встановити правила ділення десяткового дробу на десятковий дріб; виробляти вміння застосування цього правила.
         
      Це відео допоможе вам : https://youtu.be/RTozxwpRsnI

           АБО   : https://youtu.be/rAAl_SSYpb4

                          
                           
                                     



           Щоб поділити десятковий дріб на десятковий, треба:
1) у діленому і дільнику перенести кому вправо на стільки цифр, скільки їх міститься після коми в дільнику (щоб отримати в дільнику натуральне число);
2) виконати ділення на натуральне число.


                   А тепер виконуємо такі завдання
№ 1073, № 1093.

Бажаю успіхів!!!
              


                                     
Урок 10,11. Ділення десяткових дробів.


      Продовжуємо роботу щодо вдосконалення вмінь  виконувати арифметичні дії з десятковими дробами та застосовувати їх при розв’язуванні рівнянь.
                                                           







Вправи, які треба виконати : № 1098, № 1100.



Урок 12. Ділення десяткових дробів.
Розв’язування задач.

Продовжуємо роботу щодо вдосконалення вмінь виконувати арифметичні дії з десятковими дробами та застосовувати їх, для розв'язування задач складанням рівняння і текстових задач геометричного змісту.

Розвяжемо задачу № 1103.
До футбольних змагань придбали 4 нові футболки і 3  спортивні костюми. Спортивний костюм у 5 разів дорожчий за футболку. За всю покупку заплатили 1628,3 грн. Скільки коштує футболка, а скільки  - спортивний костюм?
Розвязок :
Нехай футболка коштує х грн,
тоді костюм коштує (5х) грн.
За 4 футболки і 3 костюми заплатили 1628,3 грн.
Складемо рівняння:
1) 4х + 3 • 5х = 1628,3;
19х = 1628,3;
х = 1628,3 : 19;
х = 85,7 (грн) - футболка;
2) 85,7 • 5 = 428,5 (грн) - костюм.
Відповідь: футболка 85,7 грн; спортивний костюм 428,5 грн.


Треба виконати  № 1077, № 1104, № 1111.


Урок 13. Множення та ділення
десяткових дробів. Самостійна робота.

Підготуватися до виконання  контрольної роботи.

1°. Обчисліть:
1) 7,52 × 3,4; 2) 0,0018 × 8,7; 3) 45,921 × 100; 4) 42,1 : 100;
5) 36,48 : 12; 6) 8 : 32; 7) 8,41 : 29; 8) 4959 : 0,87; 9) 4 : 0,001.

2°. Знайдіть значення виразу: (20 – 22,05 : 2,1) × 6,4 + 9,2.

3°. Розв'яжіть рівняння: (х – 15,43) × 0,2 = 3,73.


4°. Відстань між двома селами дорівнює 149,8 км. З цих сіл одночасно в одному напрямку виїхали легковий автомобіль і мотоцикл, причому мотоцикліст їхав попереду. Через 3,5 год. після початку руху автомобіль наздогнав мотоцикліста. Якою була швидкість мотоцикліста, якщо швидкість автомобіля дорівнювала 75,5 км/год.?

5*. Якщо в деякому десятковому дробі перенести кому вправо через одну цифру, то він збільшиться на 61,047. Знайдіть цей дріб.

 У першому та другому завданні всі дії виконуємо у стобчик.




             Урок 14. Контрольна робота.

       Перевірити якість засвоєння програмних знань з даної теми та визначити рівень сформованості умінь і навичок.





Завдання № 1,2,3,6 приклади записуємо у стовпчик, рівняння записуємо також у стовпчик, задачі розвязуємо з поясненням.




Урок 15.  Відсотки.

         Сформувати в учнів поняття про відсоток; вміння записувати відсотки десятковими і звичайними дробами.
        
           Друзі! Сподіваюсь, ви помітили, що в повсякденному житті часто маємо справу із сотими частинами величин:                 1 ар =  га, 1м2=  а, 1 см = м, 1 к =  грн.
          Тому для цього часто вживаного дробу  дібрали спеціальну назву й позначення: 1 відсоток («від ста»), позначається               1 % і  = 0,01 = 1 %.
     Тобто відсотки — це особлива форма запису дробів.
Тому можна перетворювати відсотки у дроби:                                  1 % = 0,01,
2% = 2 × 0,01 = 0,02;
15% = 15 × 0,001 = 0,15;
100% = 100 × 0,01 = 1;
125% = 125 × 0,01 = 1,25.
     Маємо: щоб записати відсотки десятковим дробом, треба кількість відсотків помножити на 0,01 (поділити на 100), при цьому 100 % = 1!
        Також можна розв'язувати обернену задачу: будь-який десятковий дріб записати у вигляді відсотків: знаючи, що                  1 = 100%, можемо сказати, що
2 = 2 × 1 = 2 × 100 % = 200 %;
0,3 = 0,3 × 1 = 0,3 × 100%; = 30 %;
0,125 = 0,125 × 1 = 0,125 × 100 % = 1,25.
Висновок: будь-яке число можна виразити у відсотках і навпаки; будь-яку кількість відсотків можна виразити десятковим дробом.

        Подивіться відео : https://youtu.be/zx4DSTNlFV0

          А тепер розв’яжіть такі приклади : № 1152 (1,3,5,6,8),      № 1154 (1,3,5,6,9), № 1162 (1,2,3).
 Чекаю на Ваші розв’язки.




Урок 16,17. Знаходження відсотка від числа.


           Ознайомити учнів із знаходженням відсотків від даного числа; сформувати вміння записувати відсотки від числа і розв'язувати задачі, що передбачають цю дію.
 Відпрацювати навички застосування поняття про відсотки й алгоритм знаходження відсотків від числа під час розв'язування задач.

         Перегляньте відео :https://youtu.be/KaQGZ15kQLs

       
     Отже, задачі, в яких треба знайти відсотки від числа, розв'язуються майже так, як розв'язуються задачі на знаходження дробу від числа, а саме: щоб знайти відсотки від числа, треба:
1) виразити відсотки звичайними дробами;
2) дане число поділити на знаменник дробу і отримане число помножити на чисельник цього дробу.

      Треба виконати № 1178, № 1181, №1189.



                   Урок 18. Знаходження відсотка від числа.
                                  Самостійна робота.

   Відпрацювати навички знаходження відсотків від числа; провести діагностику засвоєння знань і вмінь.
              
       1. У табуні було 300 коней, з них 36% становили вороні. Скільки вороних коней було в табуні?
2. В їдальню завезли 160 кг овочів. Капуста становила 48% усіх овочів, морква — 23%, а картопля — решту. Скільки кілограмів картоплі завезли в їдальню?
3. У череді було 200 тварин; 43% з них становили вівці. Скільки овець було в череді?
4. Потрібно було відремонтувати 140 км дороги. За перший тиждень відремонтували 36% дороги, за другий — 32%, а за третій — решту. Скільки кілометрів дороги відремонтували за третій тиждень?
    

Чекаю на  розв’язки. 



             Урок 19, 20, 21. Знаходження  числа
за його відсотком.

      Сформувати поняття знаходження числа за його відсотком (дробом); виробити вміння використовувати завдання, що передбачають знаходження числа за його відсотками. Узагальнити й систематизувати знання учнів про види задач, що розв'язуються із застосу-ванням алгоритму знаходження числа за його відсотками.
      
           Подивіться відео : https://youtu.be/oFAi4RggPh4

           


Отже, щоб знайти число за значенням його відсотків, треба дане число поділити на кількість відсотків і помножити отриманий результат на 100.
    
     
Виконуємо такі завдання : № 1193, № 1202, № 1215.
Чекаю на ваші розв’язки.



             Урок  22. Самостійна робота.
    
1.   Запиши у вигляді відсотків десятковий дріб  0,7  та 0,007.
2.   16% поля засіяли пшеницею. Знайди площу цього поля, якщо пшеницею засіяли 9,6 га.
3.   Вкладник вніс до банку 7000 грн. на депозитний рахунок. Банк нараховує 15% річних. Яка сума коштів буде на рахунку вкладника через рік?

4.   Фермер виростив урожай огірків і помідорів. Помідори становили 60% урожаю, а огірків було зібрано на 10 ц менше, ніж помідорів. Скільки центнерів огірків і скільки центнерів помідорів зібрав фермер?

    Чекаю на ваші листи.
  

                 Урок  23. Середнє арифметичне.
                  
Сформувати вміння знаходити середнє арифметичне і розв'язувати вправи на застосування цього поняття.

     Подивіться відео : https://youtu.be/lS4MiOf2j5o

          


Виконуємо такі завдання : №1230, №1244.



                      Урок  24. Середнє значення величин.

         Сформувати поняття середньої величини (швидкості, ціни) та вміння розв'язувати задачі на знаходження значень первісних величин.
          Подивіться відео : https://youtu.be/ri2DENZBgDY

           
Виконуємо такі завдання : №1250, №1256.


                 Урок  25, 26, 27. Вправи на всі дії з
                              десятковими дробами.

                Повторюємо правила  за допомогою відео :
             https://youtu.be/ymucjnYrAWI
                      
                       
А тепер виконайте такі вправи:
                    
                        


                             
                                    
                       Урок 28. Контрольна робота.

       Перевірити якість засвоєння програмних знань з даної теми та визначити рівень сформованості умінь і навичок.

          





 Урок 29, 30, 31. Повторення вивченого
                 матеріалу за 5 клас.
Повторити назву компонентів дій множення і ділення, залежність між компонентами цих дій і поняття числового виразу, правила порядку виконання дій під час знаходження значень числових виразів та рівнянь.

          А тепер виконайте такі вправи : 
           
    1.   Обчисли :
а) ( 2,43 + 4,15)·1,7 =
б) (15,7 + 14,9) : (2,91 – 1,21) =

2. Розв’язати рівняння :
а) 1,17х + 0,32х = 3,725
б) 2,47х – 1,32х + 1,3 = 4,221. 



                                Урок 32, 33, 34.
Повторити  залежність між компонентами  дій і поняття числового виразу, правила порядку виконання дій під час знаходження значень числових виразів .

            

          Виконайте такі приклади :
           
1.   Обчисли :

а)  (88,57 + 66,87) : 29 – 0,27 · 18 =
б)  20,8 : (12 – 11,36) – 8 : 12,5 + 4,7 · 5,2 =

2. Спрости вираз та обчисли його значення:
3,2х · 5у, якщо х = 0,1  ;  у = 1,7.
       




Урок 35.
Підсумкова контрольна робота.



Бажаю всім успіху та гарних оцінок.

Розв’язки надсилайте мені на пошту
oedail1705@gmail.com





















.

Немає коментарів:

Дописати коментар