Урок 1. Множення десяткових дробів.
Висновок. Отже,щоб поділити десятковий дріб на
АБО : https://youtu.be/rAAl_SSYpb4
Завдання № 1,2,3,6 приклади записуємо у стовпчик, рівняння записуємо також у стовпчик, задачі розвязуємо з поясненням.
Урок 23. Середнє арифметичне.
Любі учні. Ви повинні знати правила і властивості множення десяткових дробів, розв'язування текстових завдань, що передбачають застосування вивчених знань, відпрацювати навички виконання множення десяткових дробів сумісно з додаванням і відніманням.
Це відео допоможе вам : https://youtu.be/LycXUoWNU9c
Вам треба виконати такі завдання
№ 1044 (3,4), № 1045(2).
Урок 2. Множення десяткових дробів.
Засвоїти правила множення десяткового дробу на 0,1; 0,01 і т. д.; і множення десяткового дробу на 10, 100, 1000 і т.д.
Урок 3,4. Ділення десяткового дробу
на
натуральне число.
Вивчити правило ділення десяткового дробу на
натуральне число; ви повинні навчитися застосовувати це правило в різних ситуаціях ділення десяткового дробу
на натуральне число.
Подивіться відео https://youtu.be/Ev40q8xQwF8
У зошиті вам треба виконати такі завдання: № 1064, № 1066, № 1079.
Урок 5,6. Ділення десяткового дробу на
натуральне число.
Ви повинні навчитися застосовувати правило ділення десяткового дробу на натуральне
число в різних ситуаціях .
Розв’яжіть ось такі
рівняння :
1) ( х + 3,2) · 4 = 15,2
2) 9,84 : (х – 1,7) = 8
3) 3,4 – 90х = 1,6
4) 5,06 + 12х = 29,72
5) 12у + 14у + 4,2 = 12.
Урок 7. Ділення десяткового дробу
на розрядну одиницю.
Вивчити правило ділення десяткових дробів на
0,1; 0,01 і т. д. та на 10, 100 і т.д.;
відпрацьовувати навички використання названих вище правил під час розв'язу-вання
задач, що передбачають виконання ділення десяткових дробів.
Подивіться відео : https://youtu.be/R2rZg2xn49I
Висновок. Отже,щоб поділити десятковий дріб на 10,100,1000 і т.д., треба
перенести кому в цьому дробу на стільки цифр ліворуч, скільки нулів стоїть після одиниці в дільнику.
Подивіться відео :
Висновок. Отже, щоб поділити десятковий дріб на 0,1; 0,01; 0,001, треба перенести кому в діленому на стільки цифр вправо, скільки їх після коми в дільнику.
А тепер повчальна фізкультхвилинка
У зошиті вам треба виконати № 1082, № 1085.
Розв'язуючи перераховані різнопланові завдання, Вам треба :
1) треба правильно
використовувати вивчені правила й окремі їх випадки під час виконання
обчислень;
2) ділення десяткових дробів
серед інших арифметичних дій із десятковими дробами виконується майже так, як
дії з натуральними числами, тому форма запису і спосіб обчислень майже не
зміниться;
3) арифметичні дії з
десятковими дробами є лише інструментом для розв'язування інших задач
(текстових, рівнянь і т. д.)
Урок 8 , 9. Ділення десяткового дробу
на десятковий дріб.
Встановити правила ділення десяткового дробу на десятковий
дріб; виробляти вміння застосування цього правила.
Це відео допоможе вам : https://youtu.be/RTozxwpRsnI
Щоб поділити
десятковий дріб на десятковий, треба:
1) у діленому і дільнику
перенести кому вправо на стільки цифр, скільки їх міститься після коми в
дільнику (щоб отримати в дільнику натуральне число);
2) виконати ділення на
натуральне число.
А тепер виконуємо такі завдання
№ 1073, № 1093.
Бажаю успіхів!!!
Урок 10,11. Ділення десяткових дробів.
Продовжуємо роботу щодо
вдосконалення вмінь виконувати
арифметичні дії з десятковими дробами та застосовувати їх при розв’язуванні рівнянь.
Вправи, які треба виконати : № 1098, № 1100.
Урок 12. Ділення десяткових дробів.
Розв’язування задач.
Продовжуємо роботу щодо
вдосконалення вмінь виконувати арифметичні дії з десятковими дробами та
застосовувати їх, для розв'язування задач складанням рівняння і текстових задач
геометричного змісту.
Розвяжемо задачу № 1103.
До футбольних змагань придбали 4 нові футболки і 3 спортивні костюми. Спортивний костюм у 5
разів дорожчий за футболку. За всю покупку заплатили 1628,3 грн. Скільки коштує
футболка, а скільки - спортивний костюм?
Розвязок
:
Нехай футболка коштує х грн,
тоді костюм коштує (5х) грн.
За 4 футболки і 3 костюми заплатили 1628,3 грн.
Складемо рівняння:
1) 4х + 3 • 5х = 1628,3;
19х = 1628,3;
х = 1628,3 : 19;
х = 85,7 (грн) - футболка;
За 4 футболки і 3 костюми заплатили 1628,3 грн.
Складемо рівняння:
1) 4х + 3 • 5х = 1628,3;
19х = 1628,3;
х = 1628,3 : 19;
х = 85,7 (грн) - футболка;
2) 85,7 • 5 = 428,5 (грн) - костюм.
Відповідь: футболка 85,7 грн; спортивний костюм
428,5 грн.
Треба виконати № 1077, № 1104, № 1111.
Урок 13. Множення та ділення
десяткових дробів. Самостійна робота.
Підготуватися до виконання контрольної роботи.
1°. Обчисліть:
1) 7,52 × 3,4; 2) 0,0018 × 8,7;
3) 45,921 × 100; 4) 42,1 : 100;
5) 36,48 : 12; 6) 8 :
32; 7) 8,41 : 29; 8) 4959 : 0,87; 9) 4 : 0,001.
2°. Знайдіть значення виразу:
(20 – 22,05 : 2,1) × 6,4 + 9,2.
3°. Розв'яжіть рівняння: (х –
15,43) × 0,2 = 3,73.
4°. Відстань між двома селами
дорівнює 149,8 км. З цих сіл одночасно в одному напрямку виїхали легковий
автомобіль і мотоцикл, причому мотоцикліст їхав попереду. Через 3,5 год. після
початку руху автомобіль наздогнав мотоцикліста. Якою була швидкість
мотоцикліста, якщо швидкість автомобіля дорівнювала 75,5 км/год.?
5*. Якщо в деякому десятковому
дробі перенести кому вправо через одну цифру, то він збільшиться на 61,047.
Знайдіть цей дріб.
У першому та другому завданні всі дії
виконуємо у стобчик.
Перевірити якість засвоєння програмних знань з даної теми та визначити рівень сформованості умінь і навичок.
Урок 14. Контрольна робота.
Перевірити якість засвоєння програмних знань з даної теми та визначити рівень сформованості умінь і навичок.
Урок 15. Відсотки.
Сформувати в учнів поняття про відсоток; вміння записувати
відсотки десятковими і звичайними дробами.
Друзі! Сподіваюсь, ви помітили, що в повсякденному житті часто
маємо справу із сотими частинами величин: 1 ар = га, 1м2= а,
1 см = м, 1 к = грн.
Тому для цього часто вживаного дробу дібрали спеціальну назву й
позначення: 1 відсоток («від ста»), позначається 1 % і = 0,01 = 1 %.
Тобто відсотки — це особлива форма запису дробів.
2% = 2 × 0,01 = 0,02;
15% = 15 × 0,001 = 0,15;
100% = 100 × 0,01 = 1;
125% = 125 × 0,01 = 1,25.
Маємо: щоб записати відсотки десятковим дробом, треба кількість
відсотків помножити на 0,01 (поділити на 100), при цьому 100 % = 1!
Також можна розв'язувати обернену задачу: будь-який десятковий
дріб записати у вигляді відсотків: знаючи, що 1 = 100%, можемо сказати,
що
2 = 2 × 1 = 2 × 100 % = 200 %;
0,3 = 0,3 × 1 = 0,3 × 100%; = 30 %;
0,125 = 0,125 × 1 = 0,125 × 100
% = 1,25.
Висновок:
будь-яке число можна виразити у відсотках і навпаки; будь-яку кількість
відсотків можна виразити десятковим дробом.
Подивіться відео : https://youtu.be/zx4DSTNlFV0
А тепер розв’яжіть такі приклади : № 1152 (1,3,5,6,8),
№ 1154 (1,3,5,6,9), № 1162 (1,2,3).
Чекаю на Ваші розв’язки.
Урок 16,17. Знаходження відсотка від числа.
Ознайомити учнів із
знаходженням відсотків від даного числа; сформувати вміння записувати відсотки
від числа і розв'язувати задачі, що передбачають цю дію.
Відпрацювати навички
застосування поняття про відсотки й алгоритм знаходження відсотків від числа
під час розв'язування задач.
Перегляньте відео :https://youtu.be/KaQGZ15kQLs
Отже, задачі, в яких треба
знайти відсотки від числа, розв'язуються майже так, як розв'язуються задачі на
знаходження дробу від числа, а саме: щоб знайти відсотки від числа, треба:
1) виразити відсотки звичайними дробами;
2) дане число поділити на знаменник дробу і отримане число
помножити на чисельник цього дробу.
Треба виконати № 1178, № 1181, №1189.
Урок 18. Знаходження відсотка від числа.
Самостійна робота.
Відпрацювати навички знаходження відсотків від числа; провести
діагностику засвоєння знань і вмінь.
1. У табуні було 300 коней, з них 36% становили вороні. Скільки
вороних коней було в табуні?
2. В їдальню завезли 160 кг
овочів. Капуста становила 48% усіх овочів, морква — 23%, а картопля — решту.
Скільки кілограмів картоплі завезли в їдальню?
3. У череді було 200 тварин; 43% з них
становили вівці. Скільки овець було в череді?
4. Потрібно було відремонтувати 140 км
дороги. За перший тиждень відремонтували 36% дороги, за другий — 32%, а за
третій — решту. Скільки кілометрів дороги відремонтували за третій тиждень?
Чекаю на розв’язки.
Урок 19, 20, 21. Знаходження числа
за його відсотком.
Сформувати поняття знаходження
числа за його відсотком (дробом); виробити вміння використовувати завдання, що
передбачають знаходження числа за його відсотками. Узагальнити й
систематизувати знання учнів про види задач, що розв'язуються із застосу-ванням
алгоритму знаходження числа за його відсотками.
Подивіться відео : https://youtu.be/oFAi4RggPh4
Отже, щоб знайти число за значенням
його відсотків, треба дане число поділити
на кількість відсотків і помножити отриманий результат на 100.
Виконуємо
такі завдання : № 1193, № 1202, № 1215.
Чекаю на ваші розв’язки.
Урок 22. Самостійна робота.
Урок 22. Самостійна робота.
1.
Запиши
у вигляді відсотків десятковий дріб
0,7 та 0,007.
2.
16%
поля засіяли пшеницею. Знайди площу цього поля, якщо пшеницею засіяли 9,6 га.
3.
Вкладник
вніс до банку 7000 грн. на депозитний рахунок. Банк нараховує 15% річних. Яка
сума коштів буде на рахунку вкладника через рік?
4.
Фермер
виростив урожай огірків і помідорів. Помідори становили 60% урожаю, а огірків
було зібрано на 10 ц менше, ніж помідорів. Скільки центнерів огірків і скільки
центнерів помідорів зібрав фермер?
Чекаю на ваші листи.
Урок 23. Середнє арифметичне.
Сформувати вміння знаходити середнє арифметичне і
розв'язувати вправи на застосування цього поняття.
Подивіться відео : https://youtu.be/lS4MiOf2j5o
Виконуємо такі
завдання : №1230, №1244.
Урок 24. Середнє значення величин.
Сформувати поняття середньої величини (швидкості, ціни) та вміння розв'язувати задачі на знаходження значень первісних величин.
Подивіться відео : https://youtu.be/ri2DENZBgDY
Перевірити якість засвоєння програмних знань з даної теми та визначити рівень сформованості умінь і навичок.
.
Сформувати поняття середньої величини (швидкості, ціни) та вміння розв'язувати задачі на знаходження значень первісних величин.
Подивіться відео : https://youtu.be/ri2DENZBgDY
Виконуємо такі
завдання : №1250, №1256.
Урок 25, 26, 27. Вправи на всі дії з
десятковими дробами.
Повторюємо правила за допомогою
відео :
А тепер виконайте
такі вправи:
Урок 28. Контрольна робота.
Перевірити якість засвоєння програмних знань з даної теми та визначити рівень сформованості умінь і навичок.
Урок 29, 30, 31. Повторення вивченого
матеріалу за 5 клас.
Повторити назву компонентів дій множення і ділення,
залежність між компонентами цих дій і поняття числового виразу, правила порядку
виконання дій під час знаходження значень числових виразів та рівнянь.
А тепер виконайте такі вправи :
1.
Обчисли
:
а) ( 2,43 + 4,15)·1,7 =
б) (15,7 + 14,9) : (2,91 – 1,21) =
2. Розв’язати рівняння :
а) 1,17х + 0,32х = 3,725
б) 2,47х – 1,32х + 1,3 = 4,221.
Урок 32, 33, 34.
Повторити залежність між компонентами дій і поняття числового виразу, правила порядку виконання дій під час знаходження значень числових виразів .
Виконайте такі приклади :
1.
Обчисли
:
а) (88,57 + 66,87) : 29 – 0,27 · 18
=
б) 20,8 : (12 – 11,36) – 8 : 12,5 +
4,7 · 5,2 =
2. Спрости вираз та обчисли його значення:
3,2х · 5у, якщо х = 0,1 ; у = 1,7.
Урок 35.
Підсумкова контрольна робота.
Бажаю всім успіху та гарних оцінок.
Розв’язки
надсилайте мені на пошту
oedail1705@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар